fredag 29 juni 2012

Äppelcidervinäger


Efter att jag fått problem med min hud har jag googlat och läst på en hel del om hur akne och kost hänger ihop. Något jag kom över då var att äppelcidervinäger sägs ha en positiv effekt på akne, en del dricker det medan en del använder det som ansiktsvatten. Att använda äppelcidervinäger som ansiktsvatten om man har känslig hud rekommenderades inte så därför tänkte jag att jag i alla fall kunde testa att dricka en sked äppelcidervinäger varje dag utblandat med vatten.

Har hittills bara gjort det här i någon vecka så jag kan inte säga något om effekterna ännu men dåligt är det i alla fall inte. Äppelcidervinäger har en massa andra positiva egenskaper också, det innehåller mycket vitaminer och antioxidanter, sägs förbättra matsmältningen, bidra till att hålla blodsockernivån stabil och minska sötsuget. Ett annat användningsområde för äppelcidervinägern är att använda den som hårskölj, som t.ex. Ingrid gör.

Den som är nyfiken och vill läsa mer om äppelcidervinäger kan göra det bl.a. här och här.

Använder du äppelcidervinäger till något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar