fredag 29 juni 2012

Badger Lip Balm


Badger Cocoa Butter Lip Balm Cool Mint:

Ingredienser: *Olea Europaea (Extra Virgin Olive) Oil, *Theobroma Cacao (Fair Trade Certified Cocoa) Butter, *Cera Alba (Beeswax), *Ricinus Communis (Castor) Oil, *Aloe Barbadensis (Aloe) Extract, and CO2 Extracts of *Rosmarinus Officinalis (Rosemary), *Rosa Canina (Rosehip), & *Hippophae Rhamnoides (Seabuckthorn), Essential Oils of *Mentha Piperita (Peppermint), *Mentha Viridis (Spearmint), & *Citrus Aurantium Dulcis (Sweet Orange).
*Certified Organic

Badgers läppbalsam med fair trade certifierat kakaosmör finns i sju olika dofter och är certifierade enligt USDA Organic.
Den doft jag testat är Cool Mint och jag älskar verkligen doften, läppbalsamet doftar exakt som After Eight choklad med mint, mums. Konsistensen på läppbalsamet är ljuvligt len och det känns underbart när man applicerar det på läpparna. Läpparna blir glansiga, mjuka och de hålls återfuktade länge. Jag känner också av en lätt kylande känlsa av minten. Jag gillar verkligen Badgers läppbalsam och egentligen har jag inget att klaga på förutom att jag märker att jag inte riktigt tål Ricinolja som finns i en del läppbalsam, så också i Badgers, men det har ju inget att göra med produkten i sig så därför har jag valt att inte räkna in det i betyget.

+ Konsistensen, doften. Läpparna blir mjuka, glansiga och återfuktade.
Inget.

Finns att köpas på eleven för 110 kr eller 11,95 €, innehåll 7g.

Betyget blir 5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar