torsdag 28 juni 2012

Decubal handkräm


Decubal Ecological Hand Cream.

Produktinfo:

Ekologisk certifierad handkräm med ekologisk fläderblomma och solrosolja. Verkar fuktighetsbevarande och skyddar torra händer. Utan parfym och färgämnen.

Inci: Aqua, Helianthus Annuus Hybrid Oil*, Shorea Stenopter Seed Butter, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin*, Butyrospermum Parkii Butter, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Cetearyl Olivate, Sorbitan Olivate, Sambucus Nigra Flower Extract*, Tocopherol, Glyceryl Caprylate, Xanthan Gum, Sodium Gluconate, Citric Acid, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate.
* ekologiskt odlade ingredienser

Det första intrycket jag fick av den här var att den har en skön krämig konsistens, lämnar ingen fet hinna på huden utan absorberas snabbt och känns mjukgörande, och det stämmer bra med vad jag tycker om den nu när jag gjort slut på tuben.
Men även om den mjukgör bra för stunden känner jag att den inte ger någon långvarigt mjukgörande effekt, speciellt nagelbanden blir fort torra igen. Den doftar inte så mycket eftersom den inte innehåller någon parfym och egentligen har handkrämen inga större fel men jag saknar det där lilla extra som gör att jag skulle vilja rusa till närmaste apotek nu när den tagit slut.

+ Bra konsistens, går snabbt in i huden och mjukgör bra för stunden
Mjukgör inte händerna långvarigt

Finns att köpas på närmaste apotek, här kan du kolla in vilka apotek som säljer handkrämen om du bor i Sverige, om du bor i Finland kan den även beställas härifrån för 9,20 € (100 ml).

Betyget blir 3,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar