fredag 29 juni 2012

Bra mot kliande hud


MooGoos ansiktskräm Acne Cleansing Cream kom jag inte riktigt överens med när jag hade den i ansiktet men på kliande hud fungerar den riktigt bra. Nu senast när huden under min ena armhåla var irriterad, lite röd och kliade applicerade jag lite av krämen under armhålan på kvällen och på morgonen var huden lugnad och rödheten hade så gott som helt försvunnit. Krämen dämpade dessutom kliandet direkt efter applicering på kvällen.

Jag antar att effekten den har beror på att den innehåller MSM eller också svavel som det kallas, läs mer om det här. MooGoo har också en annan kräm som innehåller MSM, MSM Soothing Cream, som efter vad jag har förstått innehåller mer MSM än acne krämen. Den innehåller också liknande ingredienser som acne krämen så den borde därför fungera på ungefär samma sätt, kanske fungerar den till och med bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar