torsdag 28 juni 2012

Coffee Bean Caffeine Eye Cream


100% Pure Organic Coffee Bean Caffeine Eye Cream fick jag med som ett prov på 7 ml när jag beställde från eleven.

Ingredienser: Organic Green Tea, Organic Calendula Hydrosol, Organic Rosehip Oil, Organic Green Coffee, Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin C (ascorbyl palmitate), Extracts of Coffee Cherry, Organic Rosemary, Organic Oregano, Organic Thyme, Organic Grapefruit Seed and Organic Goldenseal, Organic Vanilla Absolute, Candelilla Wax

Det allra bästa med den här ögonkrämen är den helt fantastiska doften, jag kan nästan säga att jag blivit lite förälskad i doften, den gör det så mycket trevligare att smörja in sig med den här. Den doftar väldigt nötigt, lite som chokladöverdragna nötter brukar dofta, mums. Men det är inte bara doften som är bra med den här ögonkrämen, den är väldigt krämig till konsistensen och återfuktar huden runt ögonen väldigt bra. Jag har nästan alltid lite svullna ögon på morgnarna och jag tycker faktiskt att den hjälper lite mot att ta bort svullnaden, mot mörka ringar under ögonen hjälper den inte, men i och för sig, vilken ögonkräm klarar av att ta bort mörka ringar under ögonen, jag har i alla fall inte stött på någon ännu.

+ Återfuktar bra, dämpar svullnad till viss del, doftar gott.
Har inte någon nämnvärd effekt på mörka ringar.

Finns att köpas på eleven där du får 29 g för 239 kr eller 27 €.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar