fredag 29 juni 2012

Doftfritt som doftar gott


BioNaturel är en webshop som jag beställer ifrån med jämna mellanrum, just för att man där hittar de vanliga naturkosmetiska märkena som t.ex. Lavera, Logona, Sante och Weleda till förmånliga priser.
Det senaste jag beställde från bionaturel var två av mina favoritduschtvålar från Weleda, en hårolja från Weleda samt en parfymfri handkräm från i+m.

Jag har märkt att eksemet på mina händer inte riktigt kommer överens med eteriska oljor alla gånger så därför brukar jag oftast smörja in händerna med en parfymfri handkräm.
Jag förväntade mig att den här handkrämen inte skulle dofta särskilt mycket eftersom den är parfymfri, men faktum är att den doftar otroligt gott och sött av vanilj, säkert på grund av vaniljextraktet som finns i krämen. Om alla produkter i i+ms parfymfria serie Freestyle luktar lika gott av vanilj som handkrämen skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa mer ur serien för vaniljdoften är verkligen helt underbar. Blev så sugen på body lotionen ur samma serie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar