torsdag 28 juni 2012

Estelle & Thild Ansiktsvatten


Estelle & Thild Ecorganic Facial Toner:

Ingredienser: Destillerat vatten, rosdestillat*, destillat från blåklint*, vaniljextrakt*, aloe vera extrakt*, naturligt glycerin, olivbladsextrakt, citronsyra, mild konservering.
*ekologiskt odlad

Det här är den första produkten jag testat från Estelle&Thild och jag hade höga förväntningar. Jag måste börja med att säga hur härliga jag tycker deras förpackningar är, väldigt fräscha och söta. Men tyvärr gillar jag inte innehållet lika mycket. Eftersom det är doftfritt har det nästan ingen doft alls, men en svag lite blomaktig doft kan man ändå urskilja. Det står på produktinfon att det här ansiktsvattnet skall lugna huden och det är där jag tycker att något inte stämmer, för min hud blir inte alls lindrad, istället blir pormaskar och eventuella finnar röda och irriterade. Jag tycker faktiskt att min hud blev bättre efter att jag slutade använda det här ansiktsvattnet. Så tyvärr, Estelle & Thilds ansiktsvatten stjälper faktiskt mer än det hjälper. Det blir inget nytt köp alltså.

+ Fräsch förpackning, god doft.
Känns aningens irriterande för min hud, känns som att huden täpps till.

Finns att köpas på eleven för 175 kr eller 20 €, innehåll 150 ml.

Betyget blir 2/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar