lördag 30 juni 2012

Hemmagjort ansiktsvatten


Jag skrev tidigare om ett ansiktsvatten med äppelcidervinäger och grönt te som jag var sugen på att göra och nu har jag blandat till ett. Jag tog tre delar grönt te och en del äppelcidervinäger och blandade allt i en gammal flaska som tidigare innehållet ansiktsvatten.

Nu är det bara att testa och se vad huden tycker om det under en längre tid, jag vet att äppelcidervinäger funkar som finnmedel på min hud så jag hoppas att jag genom att använda det utspätt varje dag kan förhindra uppkomsten av nya finnar till viss del.

4 kommentarer:

  1. Jag är också sugen på att göra mitt eget ansiktsvatten! Förvarar du detta i rumstemperatur eller måste det stå i kylskåp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förvarar det i kylskåp för att det skall stå sig lite längre. :)

      Radera
  2. Jag är också sugen på att fixa eget ansiktsvatten, dels för att det är kul att vara lite kemist men också för att det nog är betydligt billigare än att köpa färdiga ansiktsvatten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det är kul att röra ihop eget, vet dock inte om jag skulle ha tålamod att göra egen kräm t.ex. men enklare grejer är kul att göra. :)

      Radera