fredag 29 juni 2012

Kosttillskott x3


Dessa tre kosttillskott har jag tagit en tid nu och tänkte skriva lite kort om dem.

Nässelpulvret är det jag ätit längst, jag har tagit lite mer än en tesked varje dag nu i fem månaders tid och även om jag inte noterat att det skulle ha någon märkbar effekt på min hud kommer jag att fortsätta ta det eftersom det innehåller massor med näringsämnen, bl.a. vitamin A, C, E, K samt kalsium, magnesium, järn, zink och många fler. Lite som en multivitamin fast inte i tablettform. Jag brukar blanda ner nässelpulver och nyponpulver i en skål naturell youghurt med lite smoothie på morgonen, smakar bra.

MSM pulvret har jag tagit i ca. en månads tid. Jag tror faktiskt att det har haft positiva effekter på min hud, sägs bland annat verka inflammationshämmande och stärka leverns funktioner. En svag leverfunktion anses av många vara en bidragande faktor till akne och därför sägs MSM funka för dem med akne, vilket jag faktiskt tror att det gjort för mig. Jag tar en tesked per dag av pulvret men jag började med 1 g per dag och trappade sen upp dosen stegvis. Jag blandar det med ett glas vatten på morgonen och även om det inte smakar något vidare så vänjer man sig.


Nyponpulvret har jag just börjat med och har bara tagit det under ca. 2 veckors tid så det är lite svårt att säga om det har någon verkan ännu, men jag återkommer med ett utlåtande efter en tid.

Tar du något kosttillskott? Något du kan rekommendera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar