fredag 29 juni 2012

Lavera Coconut Dream Body Lotion


Lavera Coconut Dream Body Lotion:

INCI: Water (Aqua), Glycerin, Alcohol*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oli*, Caprylic/Capric Triglyceride, Myristyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Glycine Soja (Soybean) Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Squalane, Hydrogenated Lecithin, Xanthan Gum, Hydrogenated Palm Glycerides, Vanilla Planifolia Fruit Extract*, Lysolecithin, Cocos Nucifera (Coconut) Extract*, Theobroma Cacao (Cocoa) Extract*, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Tocopherol, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Fragrance/ Parfum (natural essential oils), Citral**, Limonene**, Linalool**. * ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils


Det första som slog mig när jag testade den här krämen är hur underbart den doftar, jag skulle beskriva doften som vaniljglass toppad med kokos, helt klart den godast doftande body lotion som jag någonsin har haft i min ägo.
Förutom den ljuvliga doften är den bra på många andra sätt också. Konsistensen är lagom krämig och väldigt len och krämen känns riktigt skön på huden. Den är enkel att jobba in i huden och absorberas ganska snabbt. Huden känns mjuk och återfuktad efter insmörjning och känslan håller i sig rätt länge. Det enda som drar ner på betyget är att jag gärna skulle önska att den mjukgörande effekten skulle sitta i ännu längre.
Annars är det här en toppenbra lotion som är väldigt prisvärd!

+ Doftar ljuvligt, härlig konsistens, mjukgör och återfuktar bra.
Skulle gärna få återfukta huden ännu mera i längden.

Finns att köpas på bionaturel för 5,95 €, innehåll 150 ml.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar