torsdag 28 juni 2012

Lavera fotkräm


Lavera Basis Sensitiv Fotkräm.

Produktinfo:

Snabbabsorberande fotcreme som vårdar och skyddar. Motverkar dålig lukt. Fräsch doft.

Inci: Water (Aqua), Glycine Soja (Soybean) Oil*, Cellulose, Alcohol*, Glycerin, Myristyl Alcohol, Macadamia Ternifolia Seed Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Cetearyl Alcohol, Beeswax (Cera Alba)*, Lanolin, Hectorite, Squalane, Loess, Xanthan Gum, Lanolin Alcohol, Hydrogenated Palm Glycerides, Calendula Officinalis Flower Extract*, Betula Alba Leaf Extract*, Tocopherol, Myrtus Communis Extract*, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Hydrogenated Lecithin, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Lysolecithin, Ascorbyl Palmitate, Fragrance (Parfum)**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Benzyl Salicylate**, Citral**, Citronellol**, Farnesol**.
* ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils
Jag hoppades att den här fotkrämen skulle vara lika bra som handkrämen ur samma serie, men tyvärr så blev jag lite besviken på den här fotkrämen.
Den har en helt okej doft, en skönt svalkande konsistens och går väldigt snabbt in i huden efter applicering. Och visst blir fötterna mjukgjorda, men bara för stunden, redan några timmar efter applicering kan jag tycka att mina fötter känns torra igen. Den mjukgör alltså inte långvarigt och dessutom måste jag ta ganska stora mängder fotkräm för att alls få någon effekt, vilket gör att den är ganska odryg.
Ingen fotkräm jag kommer att köpa igen, till fötterna vill jag ha en lite tjockare och mer närande fotkräm än den här, som känns lite för lätt för att duga som mjukgörare åt fötterna.

+ Skön svalkande konsistens, går snabbt in i huden
Känns inte tillräckligt återfuktande

Finns att köpas på bionaturel för 3,99 €, för det får du 75 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar