torsdag 28 juni 2012

Lavera Handkräm


Lavera Basis Sensitiv Handkräm kommer att bli min ständiga följeslagare i vinter.

INCI: Water (Aqua), Glycine Soja (Soybean) Oil*, Caprylic/Capric Triglyceride, Alcohol*, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Glycerin, Hydrogenated Palm Glycerides, Stearic Acid, Cellulose, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Xanthan Gum, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Tocopheryl Acetate, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Tocopherol, Calendula Officinalis Flower Extract*, Chamomilla Recutita (Matricaria) Extract*, Hydrogenated Lecithin, Lecithin, Ascorbyl Palmitate, Lysolecithin, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Fragrance (Parfum)**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Citral**, Citronellol**.
* ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils

Den här handkrämen har definitivt blivit en ny storfavorit hos mig, den är bra på alla sätt och vis. För det första är den väldigt dryg, en liten klick räcker gott och väl till hela händerna. Den är också väldigt lätt att fördela och smörjs enkelt in på händerna. Det bästa med den här krämen är ändå att den inte lämnar någon fet hinna på händerna och att den går så snabbt in i huden. Något jag också märkt med denna är att den stärkt mina naglar och gjort dem glansigare. Dessutom blir händerna rejält återfuktade, mjuka och smidiga. Som om det inte vore tillräckligt bra är den också ganska billig. Den här kommer att få hänga med mig länge, för jag kan inte komma på något som skulle kunna förbättras med denna.

+ Dryg, går snabbt in i huden och gör händerna mjuka och återfuktade.
Inget.

Finns att köpas på renskönhet för 84 kr och på hyvinvoinnin för 4,90 €, innehåller 75 ml.

Betyget blir 5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar