torsdag 28 juni 2012

Lily Lolo Mineral Foundation


Lily Lolo Mineral Foundation med tillhörande Kabuki Brush använder jag mig av just nu.

Ingredients: Mica (CI77019), Zinc Oxide (CI77497). May Contain: Titanium Dioxide (CI77891), Iron Oxides (CI77491, CI77492, CI77499).

Lily Lolos mineralfoundation är jag riktigt förtjust i. Jag trodde inte att foundationen skulle täcka särskilt bra men den täcker faktiskt förvånansvärt bra och ger en jämnare hudton. Dessutom är den lätt att arbeta in i huden och ger ett jämnt naturligt resultat, den ger inte heller ett skimrigt eller glansigt resultat som många andra mineralfoundations kan ge utan istället en ganska matt finish. Den lugnar också min hud och gör den mindre röd, inte trodde jag att en foundation faktiskt skulle vara bra för huden. Lily Lolo erbjuder också ett brett utbud av färger så du hittar säkert en som passar dig, själv har jag Blondie. Priset är dessutom överkomligt.
Den har dock några negativa aspekter, foundationens konsistens är väldigt torr och i kombination med torr hud blir det inte ett särskilt snyggt resultat. Jag har också ibland upplevt att foundationen torkat ut min hud en aning.

Angående borsten då; den löser inte hår även om jag tvättat den ofta, är supermjuk och lätt att hantera. Borsten är alltså ett toppentillbehör som jag också rekommenderar.

+ Täcker bra, ger ett fint och matt resultat och är lätt att arbeta in i huden.
Väldigt torr i konsistensen, kan ibland kännas lite uttorkande.

Finns att köpas på Lily Lolos hemsida för £12.49, innehåller 10g. Prover finns att köpas för £1.29 styck. Borsten kostar £14.29.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar