torsdag 28 juni 2012

Logona Daily Care Hand Cream


Logona Daily Care Sensitive Hand Cream heter produkten på bilden.

INCI: Aqua (Water), Alcohol*, Elaeis Guineensis (Palm) Oil*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Palmitic Acid, Stearic Acid, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Cetearyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Xanthan Gum, Sodium PCA, Betaine, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract*, Glycerin, Sodium Lactate, Lactic Acid, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Tocopherol, Bisabolol, Parfum (Essential Oils).
* ekologiskt odlade ingredienser

Till en början tyckte jag inte att det var något särskilt med Logonas handkräm, den återfuktade bra, hade en härlig krämig konsistens och en behaglig mild doft av vanilj, men jag tyckte att den saknade det där lilla extra. Men efter att ha använt den en tid har jag börjat gilla den väldigt mycket. Det märks verkligen att den här handkrämen passar för känslig hud, eftersom det faktiskt känns lite som att den har en lugnande inverkan på huden, dessutom tycker jag att mitt eksem på händerna har blivit bättre under tiden jag använt denna.
Den går också relativt snabbt in i huden och händerna känns återfuktade länge, även om huden kanske inte blir sådär jättemjuk direkt vid insmörjning, som den kan bli av andra handkrämer, så känns det ändå att den ger riktigt ordentligt med fukt och mjukgör händerna mera långsiktigt. Nu när jag har använt upp tuben känner jag att jag faktiskt kommer att sakna den här handkrämen. Den här kommer jag antagligen att köpa igen.

+ Doftar gott, återfuktar riktigt bra och håller händerna mjuka länge.
Händerna skulle gärna få kännas ännu mjukare direkt efter insmörjning.

Finns att köpas på renskönhet för 59 kr och på bionaturel för 4,49 €. En tub innehåller 100 ml.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar