torsdag 28 juni 2012

Logona Mascara


Logona Mascara Svart har jag hårdtestat nu under kyliga och snöiga vinterförhållanden.

INCI: Aqua (Water), Alcohol, Microcrystalline Cellulose, Glycerin, Sorbitol, Algin, Parfum (Essential Oils), Mica, Xanthan Gum, Coco Glucoside, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Citric Acid, Limonene, Linalool
Jag kan väl inte säga att jag är helt nöjd med den här mascaran men jag gillar i alla fall den bättre än Santes naturliga mascara.
Man måste, precis som med Santes mascara, jobba väldigt länge för att uppnå något resultat, om man har ont om tid på morgonen är inte det här direkt någon mascara man bara kan svepa på och få jättelånga fransar direkt.
Den ger inte någon volym men lite längd ger den, det är också ganska svårt att få fransarna riktigt svarta, det känns som att det kommer väldigt lite mascara på själva mascara borsten. Men efter lite jobb med den här mascaran får fransarna svart färg, lite längd och fransarna blir bra separerade. Den smular inte heller under dagens lopp.
Den är väldigt enkel att tvätta bort på kvällen, endast varmt vatten behövs och då lämnar inga mascararester kvar alls runt ögonen, det är väl kanske också därför som den varken klarar av regn, snö eller väldigt låga temperaturer utan att börja rinna.

Mitt letande efter den perfekta naturliga mascaran fortsätter och nästa mascara som jag skall testa är Laveras Double Black Mascara.

+ Smular inte, ger en del längd, separerar fransarna bra och är lätt att tvätta bort.
Ger knappt någon volym alls, tar lång tid att jobba med, ger inte tillräckligt med svärta.

Finns att köpas på bionaturel för 11,90 € (5 ml).

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar