fredag 29 juni 2012

Mádara Herbal Deodorant


Mádara Ecodeo Herbal Deodorant:

INCI: Aqua/Vatten, Potassium Alum (Alun), Rosa Damascena (Rosenvatten) Flower Water*, Glycerin*, Carrageenan, Calendula Officinalis (Ringblom) Extrakt*, Chamomilla Recutita (Kamomill) Extrakt*, Salvia Officinalis (Salvia) Extrakt*, Mentha Piperita (Pepparmynta) Extrakt*, Alkohol, Aroma**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Farnesol**, Citronellol**, Citral**
* från ekologiska odlingar
** äkta eteriska oljor

Jag hör till de personer som svettas väldigt mycket under armarna och ingen deo, varken onaturlig eller naturlig, har någonsin klarat av att hålla mig torr under armhålorna och det är inget jag kräver av den deo jag köper heller, däremot vill jag att den skall klara av att hålla svettlukt borta hela dagen.

Denna deo från Mádara doftar väldigt gott och ganska milt av örter. Förpackningen känns fräsch men själva roll-on kulan är väldigt trög och det försvårar appliceringen en aning, eftersom kulan därmed är ganska så svår att rulla runt. Efter att man applicerat deon torkar den hyfsat snabbt.
Jag har haft lite blandade upplevelser med den här deon, ibland tycker jag att den motverkar svettlukt riktigt bra medan jag andra dagar kan tycka att man börjar lukta svett ganska fort. Men överlag kan jag ändå säga att den maskerar svettlukt ganska bra, även om man ibland känner svettlukt genom deons doft.
Jag vet inte om det här är en deo jag skulle köpa igen, kanske om jag inte hittar någon bättre. För de som svettas mindre än mig skulle den här kanske funka bättre.

+ Maskerar svettlukt ganska bra, torkar hyfsat snabbt, god doft.
Klarar inte riktigt av att helt hålla svettlukt borta, trög roller kula.

Finns att köpas på softskin för 115 kr eller på hyvinvoinnin för 12,90 €, innehåll 50 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar