torsdag 28 juni 2012

Madara Purifying Foam


Madara Ecoface Deep Purifying Foam:

INCI: Aqua, Rosa Damascena (Rose) Distillate*, Sodium Cocoamphoacetate, Alcohol, Glycerin*, Surcose Cocoate, Achillea Millefolium (Yarrow) Extract*, Hypericum Perforatum (St. John's Wort) Extract*, Calendula Officinalis (Calendula) Extract*, Chamomilla Recutita (Camomile) Extract*
* Ingredients issued from Organic Agriculture


Det här är en rengöring som jag verkligen gillar. Jag hade en del fördomar om skummande rengöringar före jag testade denna, bl.a. att de inte skulle rengöra så bra och att de skulle kännas väldigt torra och sträva på huden. Gissa om mina fördomar blev krossade.
Den här känns riktigt härlig att massera in över ansiktet; len, fluffig och faktiskt lite krämig. Den doftar väldigt fräscht och naturligt, jag har läst att en del inte gillar doften men jag har inga som helst problem med den.
Den tar också effektivt bort min mineralfoundation och lämnar huden ren och fräsch. Den här passar min hudtyp (blandhud) väldigt bra och jag upplever att den till viss del hjälpt till att lugna röda områden i mitt ansikte.
Det enda lite negativa jag har att säga om denna är att huden ibland kan kännas aningens torr efter tvätt, men inte så mycket att det skulle vara något problem.

+ Älskar hur den känns på huden, doftar gott, tar bort smink bra
Huden kan ibland kännas aningens torr efter tvätt

Finns att köpas på eleven för 149 kr eller 16,58 € (150 ml).

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

2 kommentarer: