fredag 29 juni 2012

MooGoo Acne Cleansing Cream


MooGoo Acne Cleansing Cream:

Ingredients: Purified Water, Olive Squalane, Apricot Seed Oil, Emulsifying Wax, Grapeseed Oil, Jojoba Oil, Capric Triglyceride, Sunflower Oil, MSM, Green Tea Extract, Resveratrol, Milk Protein, Ascorbyl Tetraisopalmitate (Stabilized Vitamin C), Allantoin (Comfrey Active), Piroctone Olamine, Panthenol (Vitamin B5), Vitamin E (Natural), Apple Cider Vinegar, Honey, Citric Acid (Fruit Acid pH Balancer), Apple Extract, Hop Extract, Vanilla Bean Extract.

Den här ansiktskrämen från MooGoo hade jag skyhöga förväntningar på, om den klarade av att leva upp till dem? Njae, inte riktigt.

Krämen kommer i en söt och praktisk pumpflaska med en pump som doserar bra. Själva krämen är krämig till konsistensen och den doftar inte så mycket eftersom den är parfymfri. Den känns skön att applicera på huden och absorberas väldigt snabbt, huden ser faktiskt mattare ut strax efter applicering.
Eftersom krämen innehåller MSM är den väldigt lugnande för huden, min hud blir faktiskt lugnad när jag smörjer in mig med krämen och rödhet dämpas avsevärt. Däremot kan jag inte säga att den gjort så mycket för min hud i fråga om blemmor, finnar och pormaskar. Den har inte heller gjort huden renare eller klarare. Den återfuktar hyfsat bra men jag skulle önska att den skulle ge lite mera fukt till huden. Dess bästa egenskap är alltså att den är så lugnande för huden, inte att den hjälper mot finnar.

Jag har dock hittat ett annat användningsområde för den. Jag har nämligen märkt att den är väldigt bra att använda på kliande områden på huden, jag applicerade krämen på några kliande fläckar jag hade i armvecken och efter en kort stund försvann kliandet. Så istället för att ha den i ansiktet tänker jag använda den på kliande fläckar och eksem.

+ Går snabbt in i huden, lugnar huden och dämpar rödhet. Funkar bra på kliande hud.
Har inte gjort min hud renare eller mindre finnbenägen, skulle gärna få ge mer fukt.

Finns att köpas på MooGoos egna hemsida för AU$18.50 (ca. 125 kr eller 14 €), innehåll 75 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar