fredag 29 juni 2012

MooGoo Fresh Cream Deodorant


MooGoo Fresh Cream Deodorant:

Ingredients: Demineralized Water, Magnesium Hydroxide, Corn Starch, Xantham Gum, Witch Hazel, Organic Lemon Myrtle.

För första gången sedan jag började använda naturliga produkter har jag hittat en deo som fungerar, till och med för mig som svettas väldigt mycket.
MooGoos deo doftar väldigt milt och ganska sött av citrusfrukter och den är enkel att applicera under armarna med den traditionella roller kulan. Väl på huden så tar den rätt lång tid på sig att torka men när den väl torkat ger den ett bra skydd mot svettlukt under dagens lopp.

Deon håller svettlukten borta under så gott som hela dagen och jag behöver inte längre tvätta tröjor efter bara tre användningar på grund av svettlukt (som jag var tvungen att göra när jag använde andra naturliga deos). Dock har jag under vissa dagar mot kvällen kunnat ana lite svettlukt under armhålorna men MooGoos deo slår ändå de andra naturliga deos jag testat med hästlängder.

+ Håller svettlukt borta så gott som hela dagen, enkel att applicera.
Torkar ganska långsamt.

Finns att köpas på MooGoos hemsida för AU $8.45, ca. 59 kr, innehåller 60 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar