fredag 29 juni 2012

Paket från Moogoo


Ni minns kanske att jag skrev om MooGoo tidigare och nyfiken som jag var, kunde jag inte låta bli att lägga in en beställning. Paketet var så gulligt så jag var tvungen att fota det, flera kor och texten "Mooove with care".
Min beställning kom idag (tisdag) och jag beställde den 28 augusti som var en söndag, så det tog sju arbetsdagar för paketet att komma fram. Om man tänker på att de skickar ändå från Australien så tycker jag det är snabb leverans. Portot kostade AU$12 som är cirka 82 kr eller 9€. Deras produkter är också relativt billiga om man tänker på att t.ex. Acne krämen kostade cirka 14€ för 75 g.


Det jag beställde var...

Eczema & Psoriasis Balm som visserligen innehåller phenoxyethanol och polysorbate 60, men jag anser ändå att den till innehållet sett är mycket bättre än den helt onaturliga kräm jag använt på mitt eksem tidigare. Jag har prövat en hel del naturliga alternativ förut men inget har funkat, så därför kände jag mig tvungen att använda en onaturlig salva (Sibicort) för att det inte skulle sprida sig över hela händerna (som det var på väg att göra). Men nu skall jag som sagt ge denna en chans och se om den funkar.

Acne Cleansing Cream som jag hoppas att min ovanligt feta hud skall tycka om, den innehåller bland annat MSM och mjölk protein som verksamma ingredienser. Det här är alltså en ansiktskräm fast den heter Cleansing Cream.

Fresh Cream Deodorant
, på deras hemsida beskrivs det här som en deo For those that have found "Natural Deodorants Never Work!", låter som något för mig alltså.

Jag fick också med ett prov på en Butter Milk Cleansing Bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar