onsdag 27 juni 2012

REN Ögongel


Ren Active 7 Radiant Eye Gel:

INCI: Rosa Damascena FloweriWater, Glycerin, HydrolyzediGlycosaminoglycans, Zostera MarinaiPectin, Arnica MontanaiFlower Extract, LaminariaiDigitata Extract, Carbomer,iFicus Carica (Fig)iFruit Extract, Phenoxyethanol,lPanax Ginseng RootiExtract, Faex (Yeast)lExtract, Rumex OccidentalisiExtract, Gynostemma PentaphyllumlLeaf Extract, SodiumlHydroxymethylglycinate, Sodium Hydroxide,lSodium Benzoate, XanthaniGum, Potassium Sorbate.

Den här ögonkrämen från Ren har länge varit min följeslagare men på sista tiden har jag börjat undra om den faktiskt är så bra. Konsistensen är i alla fall bra, den känns väldigt lätt och sval, doften är också trevlig om än väldigt diskret. Efter applicering går den snabbt in i huden och den återfuktar helt okej för att vara en ögongele. Den förminskar påsar under ögonen en aning om än inte så mycket, mörka ringar råder den dock inte bot på.
Det här är alltså en helt okej ögongele men den saknar det där lilla extra, så jag tror jag kommer att köpa en annan ögonkräm nästa gång, för den här är lite för dyr om man ser till vad den gör. Dessutom innehåller den phenoxyethanol, ett konserveringsämne som jag helst undviker.

+ Går snabbt in i huden, återfuktar helt okej.
Skulle gärna få återfukta mer, känns inte prisvärd, innnehåller phenoxyethanol.

Finns att köpas på eleven för 335 kr eller 37,50 €, innehåller 15 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar