torsdag 28 juni 2012

Rosenserien deo


Rosenseriens Deodorant är den första naturliga deon jag använt och jag kan väl inte säga att jag är riktigt nöjd med resultatet.

Produktinfo:

Mild effektiv och dryg deodorant som håller dig fräsch länge. Innehåller citronester som förhindrar uppkomst av dålig lukt. Fri från aluminiumklorid och alkohol. Passar alla hudtyper, även känslig hud.

Inci: Aloe barbadensis gel (and) Camellia sinensis, Potassium alun, Cellulose, Glycerin, Sorbitol, Decyl Glucoside, Triethyl citrate, Ascorbic acid, Rosa damascena, Parfum, Citronellol, Geraniol
Efter att ha läst alla positiva åsikter om Rosenseriens deo trodde jag verkligen att den här skulle funka, men faktum är att den inte funkat särskilt bra för mig alls.
Det postiva med den här deon är dock den goda doften av ros, att den inte alls irriterar huden, tokar snabbt och är väldigt dryg, efter cirka två månaders användning är den fortfarande inte slut, jag skulle gissa på att lite mindre än hälften finns kvar.
Men de negativa sakerna överväger tyvärr de positiva. Jag svettas ganska mycket och därför var det inte så konstigt att den inte höll mig torr under armhålorna, det har inte heller någon onaturlig deo gjort, inte ens de som utlovar 48 timmars skydd. Men däremot har de vanliga onaturliga deodoranterna klarat av att hålla bort svettlukt, något som Rosenseriens inte klarar av. Bara någon timme efter applicering på morgonen kan man känna svettlukten komma smygande, det spelar ingen roll om jag mest sitter stilla hela dagen eller rör på mig.

Hela mainpointen med en deo är ju att den skall förhindra dålig lukt och därför blir betyget inte särskilt högt, kanske var den gamla formulan bättre än den nya.

+ Har en god doft, är dryg, torkar snabbt och känns mild mot huden.
Klarar inte av att hålla svettlukt borta.

Finns att köpas här för 164 kr och här för 19,90 €.

Betyget blir 2/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar