fredag 29 juni 2012

Salviderm Naturligtvis Hudkräm


Salviderm Naturligtvis Hudkräm:

INCI: Aqua, Glycerine, HelianthuslAnnuus Oil*, Canolaloil*, Simmondsia ChinesisiOil*, Cetearyl Olivate,iSorbitan Olivate, Arachidyllalcohol, Behenyl alcohol,lArachidyl glucoside, Butyrospermumlparkii oil*, Tocopherol,lSodium Dehydoracetate, LacticiAcid, Potassium Sorbate,lFragrance*(Essential Oils), Citral,lCitronellol, Limonene, Linalool.
*ekologiskt odlad ingrediens

Det första man märker med krämen är den framträdande doften av lavendel, personligen har jag aldrig varit särskilt förtjust i lavendeldoft och det är inte en doft som faller mig i smaken. Krämen har en väldigt lös och rinnig konsistens. På grund av konsistensen har krämen flera gånger runnit ur mina händer och hamnat på badrumsgolvet istället för på huden. Om man öppnar tuben och håller den med öppningen neråt så rinner krämen också ut, utan att man trycker på tuben. Konsistensen är faktiskt en av de saker som jag stört mig mest på.
När man väl fått krämen på huden och börjar massera in den så blir konsistensen desto fylligare och krämen känns skön att massera in på huden. Huden blir mjuk och återfuktad efter insmörjning, men tyvärr håller effekten inte i sig särskilt bra och huden börjar kännas torr igen ganska snabbt.

Den här hudkrämen har alltså inte blivit någon favorit för mig och jag är ganska säker på att jag inte kommer att köpa den igen, fast den är relativt billig.

+ Skön att massera in på huden, direkt efter insmörjning känns huden mjuk och återfuktad.
Väldigt rinnig konsistens, huden börjar kännas torr igen ganska snabbt. Doften.

Finns att köpas på eleven och classyorganic för 89 kr eller 10 €, innehåll 175 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar