torsdag 28 juni 2012

Sante Balsam Brilliant Care


Sante Balsam Brilliant Care:

INCI: Aqua (Water), Alcohol, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Betula Alba Leaf Extract, Arctium Lappa Root Extract, Panthenol, Sodium Cetearyl Sulfate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Glycerin, Sodium Lactate, Lactic Acid, Parfum (Essential Oils).

Det här är ett balsam som har en krämig konsistens, är lätt att fördela och har en trevlig doft. Håret blir verkligen mjukt och utrett av balsamet och visst får det glans också. Men jag kan emellanåt känna att mitt hår blir lite nertyngt av balsamet och det känns som att det är lite för kraftigt för mitt hår. Då skall det ändå nämnas att jag har torrt hår som behöver väldigt mycket näring, därför blev jag faktiskt lite förvånad över att håret blev nertyngt.

Men i överlag är det här ett riktigt bra balsam och det enda som drar ner på betyget är just att det ibland tynger ner mitt hår.

+ Gör håret mjukt och fint, bra doft och konsistens
Tynger ner mitt hår en aning

Finns att köpas på softskin för 94 kr och på hyvinvoinnin för 10,90 € (200 ml).

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar