torsdag 28 juni 2012

Sante Brilliant Jojoba Schampo


Sante Schampo Brilliant Jojoba:

INCI: Aqua (Water), Coco Glucoside, Alcohol*, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Sodium PCA, Xanthan Gum, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Calendula Officinalis Flower Extract*, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Extract, Passiflora Edulis Flower Extract, Mangifera Indica (Mango) Fruit Extract, Arginine, Hydrolyzed Silk, Parfum (Essential Oils), Maltodextrin, Citric Acid, Phytic Acid, Limonene, Linalool.
* ekologisk


Det här är ett schampo som jag tycker är riktigt bra, ännu bättre blir det om man ser till det billiga priset. Det luktar väldigt gott, inte för starkt men ändå med en fräsch doft. För att vara ett naturligt schampo tycker jag att det löddrar väldigt mycket. Det rengör håret bra utan att det för den saken blir strävt eller torrt. Att håret skulle bli extra glansigt av det här schampot håller jag inte direkt med om. Men det är väl inget man direkt kan förvänta sig av ett schampo heller eftersom största delen sköljs ur, men även om håret inte blir glansigt blir det mjukt och lent. Det enda negativa jag skulle hitta med det här schampot är att det är lite odrygt och att håret blir ganska fort fett, men det kan jag leva med på grund av det billiga priset.

+ Löddrar bra, rengör utan att torka ut, håret lämnas mjukt och lent.
Något odrygt, håret blir fett ganska fort.

Finns att köpas på softskin för 67 kr och på hyvinvoinnin för 6,95 .

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar