onsdag 8 augusti 2012

Acquarella: Prissy


På bilden här ovan har jag målat två lager av Acquarellas lack Prissy, som beskrivs som en varm rosa färg.
I flaskan ser lacket starkrosa ut men som ni ser avviker färgen på naglarna rätt mycket från den i flaskan. Blev väldigt förvånad när jag upptäckte hur röd Prissy blir efter två lager.


På den här bilden har jag däremot bara målat ett lager och då är färgen mycket mer lik den i flaskan. Med ett lager blir lacket så gott som heltäckande så jag skulle nog säga att det ändå funkar bra att bara ha ett lager lack. Vet dock inte om hållbarheten blir sämre med bara ett lager? Lackade nämligen ett till lager efter att jag tagit den här bilden för att få samma färg på båda händerna.

Jag gillar verkligen den starkrosa färgen men är lite osäker på hur det borde beskrivas i färg, är det ett rött eller rosa lack? Eller kanske både och? Vad säger ni?

2 kommentarer:

  1. Det ser ju ut som helt olika färger. Gillar den rosa bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör det! Gillar själv också den rosa mer.

      Radera