torsdag 16 augusti 2012

Ansiktsmask med salt och honung


Testade att göra en ansiktsmask med havssalt och honung i förrgår efter att jag läst en massa om hur bra havssalt har funkat för många som har akne. De här instruktionerna utgick jag ifrån.

Satsen blev alltför stor och masken var väldigt rinnig så jag var tvungen att sitta med en tallrik under ansiktet medan jag hade på den. Har svårt att säga efter bara en användning om den gav resultat, kanske att huden kändes något lugnad efteråt men annars märkte jag inte så stor skillnad. Det var inget jag förväntade mig heller, tror nog att det är regelbunden användning som gäller om man vill se resultat i det långa loppet, åtminstone för min hud.

Funderar på att göra ett ansiktsvatten med salt och testa vad huden tycker om det, ett annat alternativ vore att sitta med en tvättlapp dränkt i saltvatten över ansiktet några gånger per vecka. Skall i alla fall börja använda salt regelbundet i min hudvårdsrutin för att se om det funkar lika bra för mig som det gör för många andra.

För mer sätt att använda salt i hudvård, spana in den här videon:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar