söndag 12 augusti 2012

Trädgårdsapotekets lermask


 Trädgårdsapoteket Ekologisk Lermask:

Ingredienser: Fransk Montmorillonit lera, kaolinlera, extrakt av grönt te och aloe, eteriska oljor av kamomill, ingefära, cypress och grapefrukt.

Den här masken från Trädgårdsapoteket måste man själv blanda ihop, på förpackningen står det att man skall ta två matskedar vatten och två matskedar lera vilket jag tycker är på tok för mycket, själv brukar jag blanda en rågad tesked lera med lite mindre vatten för att få en bra konsistens.

När jag använde den här masken de första gångerna lät jag den torka på huden vilket kändes alltför uttorkande för min aknehud. De senaste gångerna jag använt den har jag istället hållit masken fuktig med ansiktsvatten under tiden jag haft på den, vilket gjort att huden känts grundligt rengjord utan att bli torr.


Resultatet efteråt blir riktigt bra, huden känns lugnad och jag upplever också att masken är bra på att avlägsna döda hudceller. 1-2 dagar efter att jag använt masken brukar det alltid ploppa upp någon ny finne vilket visar hur djuprengörande den faktiskt är.

Egentligen har jag inget att klaga på med den här masken men det känns ändå som att den saknar något för att nå upp till högsta betyg, jag gillar den väldigt mycket men jag är inte överförtjust i den om man säger så.

+ Rengör och lugnar, känns milt exfolierande.
Känns inte oumbärlig.

Finns att köpas på eleven för 99 kr eller 12 €, innehåller 50 g. Finns också i större storlek på 170 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar