söndag 28 april 2013

Dr.Hauschka Ansiktsvatten Special


Dr.Hauschka Ansiktsvatten Special:

INCI: Aqua, Alcohol, Anthyllis Vulneraria, Calendula Officinalis, Tropaeolum Majus, Aesculus Hippocastanum, Echinacea Pallida, Hamamelis Virginiana, Bellis Perennis, Parfum, Citronellol*, Geraniol*, Linalool*, Lactic Acid.  * del av naturliga eteriska oljor

Det här ansiktsvattnet skall passa dem oren hud och det kan användas före kräm men också för sig själv på kvällen. Jag tycker ofta att det kan vara lite svårt att recensera ansiktsvatten eftersom man oftast använder dem i kombination med någon kräm eller dylikt, men eftersom jag använt det här för sig självt på kvällen tycker jag att jag fått en ganska bra uppfattning om det.

Alltid efter att jag rengjort ansiktet sprayar jag ansiktsvattnet över huden, spraymunstycket fördelar vattnet hyfsat bra även om det gärna skulle få ge en ännu jämnare dusch, som exempelvis Sukís gör. Framförallt tycker jag att ansiktsvattnet har en lugnande effekt på huden och det dämpar rödhet och irritation. På kvällen då jag använder det för sig självt kan det strama lite i huden men det är övergående. Även om det inte känns återfuktande för huden känns det heller inte uttorkande. Huruvida det gör några större skillnader på finnar och dylikt har jag svårt att säga men det jag uppskattar mest är just hur lugnande det känns för huden.

+ Känns lugnande, dämpar rödhet.
Spraymunstycket kunde vara bättre, är osäker på om det har effekt på orenheter.

Finns att köpas på bionaturel för 20 €, innehåller 100 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar