fredag 19 juli 2013

Dr.Hauschka Cleansing Cream


Dr.Hauschka Cleansing Cream:

INCI: Aqua, Prunus Amygdalus Dulcis Seed Meal, Calendula Officinalis Flower Extract, Anthyllis Vulneraria Extract, Alcohol, Arachis Hypogaea Oil, Chamomilla Recutita Flower Extract, Hypericum Perforatum Flower/Leaf Extract, Helianthus Annuus Seed Oil, Hamamelis Virginiana Bark/Leaf Extract, Triticum Vulgare Germ Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Parfum, Citronellol*, Geraniol*, Malpighia Punicifolia Fruit Extract, Xanthan Gum, Algin. * del av naturliga eteriska oljor

Dr.Hauschkas rengöringskräm är inte tänkt som en ansiktsrengöring för att ta bort smink utan den skall istället användas då ansiktet är rent och pressas in i huden blandad med vatten. Jag har använt denna under flera månaders tid så jag tycker att jag har fått en bra uppfattning om den.
Beroende på hudtyp skall man jobba med denna på huden olika länge, för mig som har hud med akne rekommenderas fem minuter och det tar förstås sin tid. Först använde jag den morgon och kväll men övergick sen till att endast använda den på kvällen.


Den har en kornig konsistens och en ganska speciell doft som jag kan tänka mig att den doftkänsliga inte skulle gilla. Huden känns verkligen uppfriskad och djuprengjord efteråt och inte alls torr, men några märkbara resultat i det långa loppet tycker jag mig inte ha märkt av. Dessutom blir det ganska dyrt i längden eftersom en tub inte räcker särskilt länge. En annan grej som jag märkte av var att huden ibland kunde kännas lite irriterad efter att jag använt rengöringskrämen, det var inget jag märkte av i början utan det kom först efter att jag använt den i flera månader. Det kändes lite som att rengöringskrämen blev lite för mycket för min hud på lång skikt, varför jag slutade använda den. Jag tyckte inte heller att huden blev sämre efter att jag slutade använda den och därför känns den inte som en nödvändig produkt i mitt badrumsskåp.

+ Huden känns djuprengjord, uppfriskad och inte det minsta torr efter rengöring.
Jag märkte inte av några resultat i det långa loppet, efter regelbunden användning upplevde jag ibland att huden blev lite irriterad av rengöringskrämen.

Finns att köpas på bionaturel för 11 €, innehåller 50 ml.

Betyget blir 3,5/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth!

    Hoppas du haft en trevlig sommar!
    Jag har gett dig en Liebster Award...
    http://bilboblueeyes.com/2013/09/02/bloggen/min-blogg-har-fatt-en-liebster-award/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!

      Oj vad kul att höra, tack så mycket! :)
      Hoppas du också haft en skön sommar!

      Radera