fredag 24 oktober 2014

Green People Moisturising Conditioner


Green People Moisturising Conditioner:

INCI: Aqua (Spring Water), Cetearyl Alcohol (Emulsifying Plant Wax), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Cetrimonium Chloride (Conditioning Agent), Persea Gratissima (Avocado) Oil*, Levulinic Acid (Plant Derived), Lecithin (From Sunflower Oil), Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice Powder*, Triticum Vulgare (Wheat) Gluten, Ananas Sativus (Pineapple) Fruit Extract, Althaea Officinalis (Marshmallow) Root Extract*, Chamomilla Recutita (Chamomile) Flower Extract*, Aroma, Potassium Sorbate, Citric Acid, Limonene*, Linalool*. *92.2% Organic

Efter ett uppehåll med balsam på något år bestämde jag mig ändå i vårast för att jag ville börja använda balsam igen, eftersom mitt hår kändes så torrt. Jag köpte då detta eftersom det var ganska förmånligt och hade fått bra recensioner. Egentligen förväntade jag mig inte så mycket av det, men jag blev riktigt positivt överraskad.

Balsamet har en krämig konsistens och doftar gott men milt av apelsinblom. Det skall appliceras i vått hår och verka i 1 minut, om man lämnar i det ännu längre tycker jag att man får ännu bättre effekt. Beroende på hur länge man låter det verka kan det funka både som balsam och inpackning enligt mig. Det är ett riktigt bra balsam som mjukgör och ger håret fukt utan att tynga ner håret det minsta. Funkar riktigt bra för mitt torra hår, jag har egentligen inget att klaga på förutom att det kanske skulle kunna ge lite mera glans till håret.

+ Mjukgör och ger fukt utan att tynga ner håret det minsta.
Skulle gärna få vara mer glansgivande.

Finns att köpas på naturisimo för £10,76, innehåller 200 ml.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Låter lovande med bra ingredienser även!
    Själv använder jag för tillfället Kiss Me Whenever serien. Tycker den har varit helt okej. Jag säger okej, för egentligen har jag inte så mycket att jämföra med haha
    Dyrare än konventionella schampoo/balsam produkter, men de säljs på ICA Maxi (Birsta) så man slipper beställa från webben och det är jag glad för :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett riktigt bra balsam, blev själv lite förvånad av hur mycket jag gillade det då mina förväntningar inte var så höga.
    Skönt med schampo som går att köpa i affär, vore kul om utbudet med naturliga grejer var större i matvaruaffärer. :)

    SvaraRadera